Kapitola 3. Big Tech – velké technologické společnosti. Většina diváků je již obeznámena s problémy sociálních médií. Jsou záměrně návykové, u některých lidí vyvolávají žárlivost, nejistotu a deprese a prodávají vaše údaje za účelem zisku. Navzdory těmto problémům společnosti jako Facebook, Twitter, Instagram a YouTube stále patří mezi nejpoužívanější platformy na světě.

Miliardy lidí si tyto aplikace stahují a používají je k tomu, aby byli informováni o světě. (Nebo si to alespoň myslí.) I když jsou tyto problémy znepokojivé, nejsou jediné, které by nás měly znepokojovat. K pochopení role sociálních médií v „pyramidě moci“ musíme porozumět jejich původu. A to původu takzvaných „velkých technologických“ gigantů, kteří za nimi stojí. Big Tech jsou nejdominantnější společnosti v odvětví informačních technologií v USA. Konkrétně Amazon, Apple, Google, Facebook a Microsoft.

Existují i jiná označení, například FAANG, které označuje pět významných amerických technologických společností: Facebook, Amazon, Apple, Netflix a Google. Jde o to, že tyto společnosti dominují informačním technologiím a určují směřování různých trhů. Amazon dominuje trhu online prodeje, stejně jako chytrým asistentům a chytrým reproduktorům s umělou inteligencí. Apple a Google mají společný monopol na mobilní telefony. Google si nárokuje titul vedoucího online vyhledávače, sdílení videí na YouTube a mapy Google Maps. Microsoft dominuje trhům s operačními systémy, sdílí trh s cloud computingem s Amazonem a má velký vliv v oblasti videoher prostřednictvím svého systému XBox.